Instrukcja montażu turbosprężarki
Poniższa procedura jest jedynie uzupełnieniem instrukcji przewidzianej przez producenta pojazdu.
Procedura montażu turbosprężarki
- Sprawdzić czystość układu dolotowego wraz z kolektorem czy jest czysty, bez oleju oraz ciał obcych (np. elementów łopatek, filtra powietrza itp.). Sprawdzić szczelność całego układu dolotowego. Wymienić filtr powietrza.
- Sprawdzić czy przewody doprowadzające i odprowadzające olej są wolne od zanieczyszczeń i bez załamań oraz drożne i wolne od węgla i osadów. W razie konieczności wymienić przewody zasilania i spływu oleju.
- Wymienić olej w silniku i filtr oleju. Użyć tylko nowych i zalecanych przez producenta pojazdu materiałów.
- Sprawdzić system odpowietrzający silnik (tzw. odmę) – musi być czysty i sprawny.
- Sprawdzić stan kolektora wydechowego (zanieczyszczenia, pęknięcia, płaszczyzny złączeń z turbosprężarką i głowicą) oraz stan śrub mocujących. W razie konieczności należy je wymienić.
- Podczas montażu turbosprężarki należy stosować wyłącznie nowe uszczelki (połączeń nie można uszczelniać silikonem!)
- Należy używać wyłącznie nowe śruby, nakrętki oraz szpilki odporne na wysokie temperatury i przeznaczone do montażu w układach wydechowych.
- Podczas montażu należy przestrzegać wielkości momentu z jakim mają być dokręcone wszelkie połączenia. Należy upewnić się, że instalacja odbywa się bez tworzenia naprężeń na turbosprężarce i podłączonych przewodach.
- Wlać czysty olej silnikowy do wnętrza turbosprężarki przez otwór zasilający kręcąc równocześnie wirnikiem (pozwoli to uniknąć „suchego” startu podczas pierwszego uruchomienia silnika).
- Zainstalować wszystkie połączenia olejowe nie dokręcając przewodu zasilającego turbosprężarkę w olej z korpusem środkowym turbosprężarki.
- Jeśli to możliwe po odcięciu zasilania/zapłonu należy kręcić silnikiem lub uruchomić silnik do momentu pojawienia się wpływającego oleju z przewodu zasilającego. Następnie dokręcić przewód zasilający do korpusu środkowego
- turbosprężarki.
- Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym nie zwiększając obrotów przez około 30 sekund.
- Sprawdzić wszystkie połączenia (powietrza, oleju, spalin) upewniając się, że nie występują żadne nieszczelności i wycieki.
- Zatrzymać silnik i sprawdzić ponownie poziom oleju.