Zawsze przed montażem należy zlokalizować i wyeliminować przyczynę uszkodzenia poprzedniej turbosprężarki!

Poniższa instrukcja jest jedynie uzupełnieniem instrukcji przewidzianej przez producenta pojazdu.

Procedura montażu turbosprężarki:

  1. Sprawdzić czystość układu dolotowego wraz z kolektorem czy jest czysty, bez oleju oraz ciał obcych (np. elementów łopatek, filtra powietrza itp.). Sprawdzić szczelność całego układu dolotowego. Sprawdzić szczelność całego układu dolotowego. Wymienić filtr powietrza.
  2. Sprawdzić czy przewody doprowadzające i odprowadzające olej są wolne od zanieczyszczeń i bez załamań oraz drożne i wolne od węgla i osadów. W razie konieczności wymienić przewody zasilania i spływu oleju.
  3. Wymienić olej w silniku i filtr oleju. Użyć tylko nowych i zalecanych przez producenta pojazdu materiałów.
  4. Sprawdzić system odpowietrzający silnik (tzw. odmę) – musi być czysty
    i sprawny.
  5. Sprawdzić stan kolektora wydechowego (zanieczyszczenia, pęknięcia, płaszczyzny złączeń z turbosprężarką i głowicą) oraz stan śrub mocujących. W razie konieczności należy je wymienić.
  6. Podczas montażu turbosprężarki należy stosować wyłącznie nowe uszczelki (połączeń nie można uszczelniać silikonem!).
  7. Należy używać wyłącznie nowe śruby, nakrętki oraz szpilki odporne
    na wysokie temperatury i przeznaczone do montażu w układach wydechowych.
  8. Podczas montażu należy przestrzegać wielkości momentu z jakim mają być dokręcone wszelkie połączenia. Należy upewnić się, że instalacja odbywa się bez tworzenia naprężeń na turbosprężarce i podłączonych przewodach.
  9. Wlać czysty olej silnikowy do wnętrza turbosprężarki przez otwór zasilający kręcąc równocześnie wirnikiem (pozwoli to uniknąć „suchego” startu podczas pierwszego uruchomienia silnika).
  10. Zainstalować wszystkie połączenia olejowe nie dokręcając przewodu zasilającego turbosprężarkę w olej z korpusem środkowym turbosprężarki.
  11. Jeśli to możliwe po odcięciu zasilania/zapłonu należy kręcić silnikiem lub uruchomić silnik do momentu pojawienia się wpływającego oleju z przewodu zasilającego. Następnie dokręcić przewód zasilający do korpusu środkowego turbosprężarki.
  12. Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym nie zwiększając obrotów przez około 30 sekund.
  13. Sprawdzić wszystkie połączenia (powietrza, oleju, spalin) upewniając się, że nie występują żadne nieszczelności i wycieki.
  14. Zatrzymać silnik i sprawdzić ponownie poziom oleju.